sreda, 13. julij 2022

V poletni sezoni se spodobi obiskati tudi Kaninsko pogorje

V poletni sezoni se spodobi vsaj enkrat obiskati tudi Kaninsko pogorje, zato sem se kmalu po osmi uri zjutraj, z gondolo odpeljal do "D" postaje.

Najprej sem se odpravil na Sedlo, od tam pa na vrh, 2499 m visokega Prestreljenika. Ker je bilo dokaj zgodaj, prav veliko pohodnikov nisem srečal, sem pa srečal trop kozorogov, ki so se brezskrbno pasli na, s travo poraščeni skalni polici. Čez približno dve uri pa je bila slika glede obiskovalcev Kanina popolnoma drugačna. 







S Prestreljenika sem sestopil do vstopa v ferato in se po njej sprehodil do Prestreljeniškega okna, ki se nahaja na nadmorski višini 2391 m, nudi pa lep razgled tudi na italijansko stran. Naravno okno je veliko 10 x 7,5, legenda o njegovem nastanku pa pravi takole:

Sveta Marija in Hudič sta se odpravljala proti Sveti gori. Hudič je ubral pot, ki se mu je zdela krajša. Stavila sta, kdo bo prvi na cilju. Hudič je na Kaninu naletel na previsoko steno Prestreljenika. Silovito je treščil vanjo in v steni naredil ogromno luknjo nato pa nadaljeval pot čez Stol, Mijo in Matajur. Ko je prispel na cilj, je bila Marija že zdavnaj tam (vir: spletna stran Hribi.net).







Ko sem prispel do okna, sem moral kar nekaj časa čakati kolono turistov, ki so k oknu prihajali iz smeri "D" postaje kaninske gondole, šele nato sem lahko sestopil do razpotja poti, ki vodi na Visoki Knin. Nekateri od njih pa opremljeni in obuti, da niti ni vredno komentarja. Nadaljeval sem proti Visokemu Kaninu, a sem na meliščih pod Hudim Vršičem dohitel večjo skupino čeških turistov, ki so jo mahali na vrh. Ker me je ob nepopisni gneči volja za vzpon na Visoki Kanin hitro minila, sem se vrnil do razpotja pod Hudim Vršičem in nadaljeval desno proti Domu Petra Skalarja. Med potjo sem se povzpel še na 2371 metrov visok Vrh Osojnici, od tam pa sestopil do koče. Pri koči sva poklepetala z jamarjem, ki sva ga z Lidijo srečala že avgusta lani in tudi letos, enako kot lani mi je postregel s čajem, ki je kljub vročemu dnevu še kako prijal. 

 












Od Doma Petra Skalarja, sem preko Kaninskih podov sestopil na "D" postajo in se z gondolo vrnil v dolino.



Lep dopoldan je bil....👍👍😊😊😊








Ni komentarjev:

Objavite komentar