četrtek, 27. oktober 2022

Skok na Kup - 1046 m

Kup ni prav posebno visok vrh, premore le 1046 metrov, je pa zato toliko lepši razglednik. 

Nahaja se nad Baško grapo, točneje med Podbrdom in Petrovim Brdom, ponuja pa lep razgled na Baško grapo, del Tolminsko/Bohinjskih gora ter na Hoč, ki je predvrh Porezna. Ker so pred kratkim domačini iz Baške grape na vrhu postavili nov, lesen križ, sem se odločil, da tudi sam preverim, kako so se pri tem odrezali. Na Kup vodita dve označeni poti, ena iz Podbrda, druga pa iz Petrovega brda. Prva je časovno daljša, z višinsko razliko več kot 500 metrov, druga pa časovno, pa tudi glede na višinsko razliko za polovico krajša. Izbral sem daljšo pot iz Podbrda, saj bi se v nasprotnem primeru do izhodišča več vozil, kot kasneje hodil😉😉. Čeprav sem mislil, da konec oktobra s parkiranjem v Podbrdu ne bo težav, sem proto parkirno mesto komaj našel. Za tem, ko sem svojega jeklenega konjička parkiral, sem se odpravil proti TIC-u Podbrdo, od koder sem nato sledil planinskim oznakam za Vrh Bače in Bačo pri Podbrdu, oziroma oznakam za gorski maraton štirih občin (GM4O) . Najprej sem se nekaj časa vzpenjal po makadamski cesti, v ostri levi serpentini pa sem nadaljeval naravnost po kolovozu oziroma stari sesti, po kateri sem se prečno vzpenjal do križišča, kjer se z desne priključi še ena gozdna pot. Na omenjenem križišču sem pri oznaki GM4O 3 km, zavil ostro levo in se nato po stari cesti, ki je še vedno lepo ohranjena, v ključih vzpenjal vse do propadajočega objekta iz časa, ko je tu potekala Rapalska meja. Pri objektu sem se bolj kot ne na pamet povzpel na sedlo in prišel na široko pot iz Petrovega Brda, po kateri sem v nekaj minutah prišel na vrh Kupa. Vrh na katerem stojijo tudi oddajniki krasi nov, lesen križi, tu pa je tudi skrinjica z vpisno knjigo in žigom. "Utrujeni" pohodniki pa se lahko spočijejo na klopci in uživajo v lepem razgledu na Baško grapo in okoliške vrhove. Tako krasen in nenavadno vroč dan za konec oktobra sem dodobra izkoristil in prav nič se mi ni mudilo nazaj v Podbrdo. 

Ko sem se naužil sončnih žarkov  in lepih razgledov, sem se po poti vzpona vrnil na izhodišče v Podbrdo, kjer sem srečal znanca Jožkota in Tino. Skupaj smo v "hramu" popil še kavico, nato pa sem odpeljal proti domu.

Lep dan je bil...

















Ni komentarjev:

Objavite komentar